OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

onsdag 12 januari 2011

Slipover och hela kalasoutfiten!




















En slipover har det blivit till sonen. Tyget är ett härligt stretchfrottétyg från Lasten Metsola via Jny. Jättehärligt tyg! Använde mig av ett Ottobremönster, men ändrade från fåll till mudd nederst, tycker det passar min smalis bättre. Brun muddväv från SoS.

















Tanken var att slipovern skulle matchas ihop med byxorna från förra inlägget, och att A skulle ha det på sig på hans pappas kalas. Den bruna muddväven tycker jag gjorde att plaggen blev himla fina ihop.



Byxorna satt som en smäck! Jag är så nöjd med dem!! Både hur jag fått till mönstret, men också hur byxorna blev färdiga. Slipovern kunde dock vara en storlek mindre (men det får jag rita om själv till en ev nästa gång för det var den minsta storleken på mönstret i Ottobre som jag gjorde). Men hellre för stor än för liten!





















Och så en livebild! Så här glad och tjusig var A i sin kalasoutfit!!

16 kommentarer:

  1. Vad fin han är i sina nya kläder! Både byxorna och slipovern är jättefina. Älskar det där traktor tyget, och det gör sonen med, så man kanske skulle slå till och sy nått mer av det än en tröja?! Har undrat vad men nu blev jag sugen på en slipover:)

    SvaraRadera
  2. Superfin, jag undrar om jag få någon av mina tjejer att använda en sån.. Tyget är helt underbart och det blev verkligen en kalasoutfit :)

    SvaraRadera
  3. Vilken prins pa kalas! Jättefint set! Är ocksa sa sugen pa det tyget. Är det ok att klippa och sy i?

    SvaraRadera
  4. Vilken fin slipover! Det där tyger är så fint!

    SvaraRadera
  5. Vilket superfint kalas-set! Flodhästtyget är mjukt, rätt tunt och stretchigt, typ sommarjersey. Har inte hunnit tvätta det än så jag vet inte hur det känns tvättat. Men riktigt fint live och de hade ju många olika färger men jag lyckades hålla mig till en :-)

    SvaraRadera
  6. Åh, så snyggt! Kul med ny outfit, det där kommer du få många fina kommentarer om! Jag ska nog också ta och göra en slipover till min lille kille snart.

    SvaraRadera
  7. Vilken snyggt kalas-set!
    Slipover är jättefint på små grabbar.
    Jag har sytt det till min grabb tidigare också men nu vill han inte ha det längre. Men det är klart jag har inte frågat om en traktorslipover, kanske skulle göra det ;)

    SvaraRadera
  8. Shit så stiligt! =) Älskar det där traktor-tyget men har nogi inte råd att beställa det...=(

    SvaraRadera
  9. Jättecool outfit! Kul att ha hittat hit...

    SvaraRadera
  10. Det gröna traktortyget är också superfint. Jag hade riktigt svårt att välja :) Coolt med en väst!

    SvaraRadera
  11. Så fint det blev ihop, västen och byxorna.

    Roligt att du återanvänder tyger och kombinerar med nytt.
    Jättebra att använda mormors avlagda byxor. Vi i mormors generation sliter i regel inte ut tyget i våra plagg. Du är såååå proffsig i dina val !!!
    Dösjebroare

    SvaraRadera
  12. Det ser så välklätt ut med en slipover .. kalasfin kan man säga och så värmer det ju en aning extra

    SvaraRadera
  13. Så himla fin slipover. Har dregglat över det tyget länge, men smålänningen i mig har satt stopp :D. Dock får det nog bli en meter vid nästa JNy beställning.

    SvaraRadera
  14. Mycket snyggt!!!! Tjusig slipover och så smart att använda mormors byxor, förmodligen mjuka och sköna som byxor blir av lite användande. Ser verkligen ut att höra ihop.
    Faster B

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...