OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

fredag 18 februari 2011

Till mig själv!



Ibland så händer det, inte ofta, men ibland så - att jag syr något till mig själv.


Blev en chanelinspirerad kjol i tyg från Gittes, satinfoder från SoS. Mönster från Aoh nr 4/04, en dräktkjol. Följde nästan mönstret helt, blev bara några små storleksjusteringar. Kjolen har ett dolt blixtlås baktill, och jag brukar dra mig lite för att sy blixtlås. Har inte gjort det jättemånga gånger så jag har inte helt fått in snitsen med det, så det är säkert därför, men det är bara till att öva och öva. Nån gång borde man väl känna att det är hur enkelt som helst att få det snyggt...
Tänkte ha kjolen på mitt födelsedagsfirande imorgon lördag (fyller ju stora 30!).




Har faktiskt redan fått en födelsedagspresent av min man och min son. Redan i söndags fick jag ett hyllförvaringssystem till alla mina tyger. (Innan låg tygerna i plastbackar och på golvet...) Så härligt att ha dem framme i hyllorna och kunna se dem och lätt kunna matcha ihop olika tyger. Känns som ögongodis när jag går in i rummet! Ger mig sån syinspiration!




9 kommentarer:

  1. Grattis både på födelsedagen å till en jättesnygg kjol! Å till hela hyllor med fina tyger oxå förstås :-)

    SvaraRadera
  2. GRATTIS på födelsedagen! Och vilken fin kjol du sytt!!! Härligt också med ett sånt fint hyllsystem så att du kan gå och titta på alla dina fina tyger!! :-)

    SvaraRadera
  3. Skjørtet satt jo perfekt!
    Og gratulerer med dagen :-)

    SvaraRadera
  4. Grattis på födelsedagen, hoppas du får en trevlig fest! Kjolen är jättefin.

    SvaraRadera
  5. Grattis!!!! Superfin kjol...vill också sy något till mig själv, fyller snart 30 jag med...men det blir nog inte lika avancerat som din, kanske en snurrkjol, haha! =)

    SvaraRadera
  6. Snygg kjol! Och grattis såklart :o)
    Jag kör själv med plastbackssytem, så jag vet precis hur det känns. Jag är jätteavis på dina fina hyllor! :D

    SvaraRadera
  7. Supersnygg kjol. Den sitter verkligen perfekt!

    SvaraRadera
  8. Jättesnygg kjol! Och härlig present från mannen och sonen, det blir som en godispåse med alla färgsprakande tyger tillsammans :)
    Stort grattis på den stora dagen!

    SvaraRadera
  9. Grattis i efterskott! Skitsnygg kjol! Vad duktig du är.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...