OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

fredag 15 april 2011

Obloggad kjol

Hittade bilder på en kjol som jag glömt blogga om. Kjolen gavs bort redan i september till min vänninas dotter, så det var ett tag sen! (Anledningen till att jag glömt bort fotona var att de låg i min mail - för jag hade glömt fota kjolen innan den gavs bort så min vännina fotade den och mailade mig bilderna.)
Tror det var första muddkjolen i strl 92 som blev till. Dock liiite-lite för lång trodde jag - men se den nya ägaren och hennes mamma tyckte den blev jättebra.
Mönster är eget och den härliga hjärtvelouren kommer från Miniskunk. Egentligen är det vita hjärtan på ljusbrun bakgrund men den ljusrosa muddväven från SoS gör att det ser ut som ljusrosa hjärtan tycker jag, och inte bara på fotot utan även i verkligheten.

4 kommentarer:

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...