OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

måndag 26 januari 2015

Stickad snuttefilt med "lappar"


Nu närmar sig lillebror 3 år men som ni vet så har jag en massa obloggade foton jag hittat, detta är ett av dem. Denna filten stickade min mamma till lillebror för väldigt längesen, men den lever än, dockor och gosedjur behöver ju också filtar ;-). Lillebror gillade så väldigt mycket lappsnuttisarna (se etikett i kanten här på bloggen, eller klicka på etiketten längst ned i detta inlägg) jag gjorde till honom så hans mormor tog fäste på det och stickade en snuttefilt med stickade "lappar" i kanterna att pilla och suga på. Varje färgrand på filten är dessutom stickad på ett helt eget sticksätt (nu kan ju inte jag vad de olika sätten heter men där är flätor och knoppar och allt möjligt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...