OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

lördag 27 augusti 2011

Lättmatchat i turkos och lime

En del plagg till min väninnas lille kille som är hela 1 år nu. Turkos och lime önskades. Jag sydde tre par byxor, tre tröjor och två dregglisar, som är lätta att matcha ihop. Detta var redan i maj/juni om jag inte minns helt fel, så det var ett tag sen, men jag kom på att jag glömt blogga om dessa plagg.


3 par byxor, ett par i turkos jersey (längst till höger) och två par i velour, lime resp turkos, alla med turkosa muddar.




Två stycken dregglisar, en turkos och en lime. Båda i trikå med flanellbaksida (svalare på sommaren).



De tre tröjorna hittar jag ingen gemensam bild på, men alla är raglantröjor i trikå med knäppning i ena raglansömmen fram, dock har jag gjort tre olika varianter (mest för skojs skull! - och faktiskt så är det mer än knäppningsvarianterna som skiljer dom åt, om man kollar noga...).
Den första i Musse Pigg-mönstrad trikå med turkos muddväv, den andra i blå vildadjur trikå med lime till kanter och sömmar , och den tredje i turkos/vita moln med vita sömmar och muddväv.






Lite matchningsförslag:

7 kommentarer:

  1. Vilka härliga plagg och så smart med många matchningsmöjligheter, småttningar har ju en förmåga att kladda ner sig både här och där ;)
    Tack för din snälla komentar inne hos mig!

    SvaraRadera
  2. Så snygga plagg och härlig matchning! Är själv inne i en turkos/lime-period (förut hade jag en röd/lime):

    SvaraRadera
  3. Åh så fina!! Jag ÄLSKAR turkost!

    SvaraRadera
  4. Kan bara hålla med ovan kommentarer! Jättefina byxor, tröjor och dregglisar som matchar varandra.

    SvaraRadera
  5. Jättefina, gillar verkligen de olika matchnings-möjligheterna!

    SvaraRadera
  6. Vilka snygga kläder å perfekt matchade!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...