OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

måndag 5 september 2011

Stars and stripes

Ett set med tröja och byxor som syddes och överlämnades redan i våras/somras. Känns lite amerikanskt över det, vilket inte alls var tanken. Men ränder och stjärnor och i rött, marinblått och vitt för lätt tankarna dit.




Raglantröja i jersey från SoS och vit muddväv från samma ställe.



Sydde vanlig knäppningslist i ena raglansömmen istället för att kantbanda där som jag oftast brukar göra, lite variation är bra.



Byxor i en underbart härlig trikå från antingen SoS eller Gittes (kommer inte ihåg vilken av dem jag använde - har två nästan likadana) och muddväv som jag fått av svärmor. Lite Pop-inspirerade, de hade ju ett par liknande tidigare.


(Lite kul är att killen som setet var till fyllde 1 år 4:e juli... kanske hade han detta på sig på sin födelsedag, har glömt fråga hans mamma.)

9 kommentarer:

  1. Snyggt set! Nu blev jag sugen på att sy något av mitt överblivna stjärntyg:)

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Vad fint sprundet i blev! Har försökt en gang och aldrig mer... jättesvart att fa det fint tycker jag...

    SvaraRadera
  3. Åh så snyggt, jätteläckert med stjärnor och ränder ihop!

    SvaraRadera
  4. Snyggt set! Ränder och stjärnor gör sig så bra tillsammans!
    Tygerna du frågat om hos mig är stuvar från Ohlssons...var tvungen att köpa båda trots att ingen av barnen här hemma som är intresserade av dem :)

    SvaraRadera
  5. Läckert set å vad fint sprundet blev!

    SvaraRadera
  6. Men hur har jag kunnat missa att ha din fina blogg i listan!! Fy skäms på mig!! Jag har ju tittat in här vid ett flertal tillfällen man inte insett att jag nog inte klickat hit från min egen lista.
    Nu är du med!! Du syr så himla fina saker så jag vill gärna inspireras av dig!! =o))

    SvaraRadera
  7. Jätte snyggt! Gillar stjärnor och ränder!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...