OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

lördag 15 oktober 2011

Muddjeans


Efter sommarens växtspurt ropar byxgarderoben så... så det blev muddjeans till A.

Mönster: Jag har utgått från ett jeansmönster i Ottobre och sedan modifierat det i omgångar . Till nästa par muddjeans (ser framför mig ett par i ljusblå jeanstyg med bruna detaljer) ska jag göra någon ytterliggare ändring (i midje/stussområdet), sen är jag nöjd! Strl 98.

Material: Jeanstyg med lite stretch från SoS eller möjligen från Gittes, turkos snedslå från SoS och turkos muddväv från tyglagret (minns inte alls varifrån jag köpt den men det är en riktigt härlig turkos färg, dock är den lite väl slapp så den får användas till kantband i fortsättningen, tyvärr - och i dessa muddjeans blir det till att sy in en resår i midjemudden).





Jeansen blev väldigt uppskattade av sonen och används för fullt.


7 kommentarer:

  1. Härliga byxor! Kul att grabben gillar dem!

    SvaraRadera
  2. Stilrena och snygga:) bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Jättesnygga. Undrar om du kommer ihåg vilket Ottobre nr och om fickorna fanns med på modellen?
    Jag skulle så GÄRNA vilja sy ett par till min kille med sådana där coola fickor, men vet ju inte hur man gör....

    SvaraRadera
  4. Riktigt snygga brallor, älskar turkost :)

    SvaraRadera
  5. Tack för alla fina kommentarer!
    MadebyMammaMia: Förlåt att det tagit så lång tid innan du fått svar på din fråga till mig, men har varit sjukstuga här hemma. Jag har utgått från ett mönster i Ottobre 4/10 som jag modifierat en del och sen uppgraderat. Just fickorna har jag rundat av, förlängt upptill så att de kommer ändå upp till midjan och sytt fast kantband istället för att vika in och sy fast.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...