OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

lördag 3 november 2012

Lillebrors höstjacka


Lillebrors höstjacka! Som faktiskt blev klar för några veckor sedan och är i full användning. Sydd i fleece och fodrad med trikå - randig jersey förutom huvan som är fodrad med jersey med stjärnor. Riktigt härligt blå färg! Vita kantband och muddar, liksom vit dragkedja (med ring dessutom!). Applikation i form av en stjärna på ena ärmen. En söt detalj blev det prickiga upphängningsbandet (med storlekslappen på sig) i nacken - det syns ju inte det vet jag men jag vet ju om det och jag gillar de där små söta och fiffiga detaljerna :-)
Helt vändsydd så inga sömmar som kan skava eller som syns.









Sydde matchande mössa, vantar och halsduk till. Alla i samma stjärnjersey som huvan är fodrad med. Vantarna och haklappen är fodrade med samma blåa fleece som jackans yttertyg. Mössan är fodrad med bara jersey, tänkte att man kan ju ta upp huvan istället om det skulle behövas.



 Lillebror är sååå söt i den! (perfekt färg till hans ögon dessutom)


  Jag är supernöjd, trots lite hinder på vägen! Strunt i jantelagen!


8 kommentarer:

  1. Sååå snygg!!!!! Och fint med matchande mössa och vantar, blåfärgen är underbar!!

    SvaraRadera
  2. absolut, strunta i jante... jättefint!

    SvaraRadera
  3. f-k the jantelag!! Klart att du ska vara nöjd! Shit så snyggt och proffsigt!! Färgen är HELT underbar också!! Det gjorde du bra!!

    SvaraRadera
  4. Riktigt snygg jacka! Älskar det randiga fodret och den prickiga hängaren!

    SvaraRadera
  5. Men vad snygg! Klart du ska vara nöjd!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...