OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

torsdag 30 september 2010

Mer höstkläder till A

Här har det blivit mer höstkläder till A. Och mer är på väg. Kläderna i hans garderob är är just nu inte jättemånga, så som han har växt på längden i sommar. Men det är kul, då får jag ju sy en massa ;-) Och A blir sååå glad för varenda plagg han får. Och han har även börjat vilja hjälpa sin mamma att sy, så en stund på kvällarna syr vi ihop :-) A hjälper mig med knappnålar, slänger trådar och borstar av symaskinsbordet till mig. Ibland sitter han i mitt knä och håller i tyget när det är på väg in i symaskinen (eller hur säger man?) Han tycker det är så kul! Och så påpekar han att det är kläder till honom! Gullunge!

Det har blivit en tröja i det underbart vackra biltyget från Hilco och en tröja i ett uggletyg med turkosa ärmar. Sydde ett par bruna velourbyxor till.
































Sen blev det en tröja i ubåtstyget från Znok, jättesött med djuren som tittar ut från ubåtsfönstren! (bilden är klickbar och förstoras då så att det går att se tydligare). Att matcha till blev ett par muddbyxor i brun stretchfrotté från Mjuka Tyger.

8 kommentarer:

  1. Jättesnyggt!! Vilken tur sonen har som har en mamma som dig, stiligast på dagis misstänker jag ;)

    SvaraRadera
  2. Kanonfin sida och vilka kläder... jättefint.=)

    SvaraRadera
  3. Åh, så fina, härliga kombinationer, jag gillar bil och uggletyget massor!

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Min dotter tycker också om när jag syr till henne.

    SvaraRadera
  5. Oj vad mycket fina kläder! Visst är det mysigt med lite sällskap vid maskinen och det är även kul när de större vill sy eget, men inte när jag ska sy... :-) Man har svårt att släppa ifrån sig maskinen.

    SvaraRadera
  6. Wow vilka fina kläder Lilleman får ... Blir inte hans pappa avundsjuk?

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...