OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

måndag 28 februari 2011

Dyna till stolen

Jag har ett bra tag gått och tänkt på att jag skulle sy en kudde/dyna till A att ha på en av matbordsstolarna.
Han har ju en tripp-trapp-stol vid bordet som han sitter på när vi äter, men allt oftare senaste tiden så har han velat sitta på stolen bredvid mig. Men på den stolen når han inte upp så han ser inte vad han har på sin egen tallrik när han sitter där;-) plus att jag är lite oroad över våra vita skinnsitsar (som jag klädde runt julas) när det vankas typ ketchup eller lingonsylt...


Så jag löste dessa två saker i ett. Jag tog två gamla trädgårdsmöbeldynor som ändå inte används, blev ca 6cm högt, och ett stycke vaxduk som jag köpt för 20:-/m tidigare i vintras på Chili. Klippte ut två fyrkanter lite större än dynorna och en kantremsa och sydde ihop och satte sen kardborreband baktill.
A blev jätteglad och ville direkt sitta där nu ikväll när vi åt middag. Gick jättebra och höjden vart bra.

5 kommentarer:

  1. Vilken bra idé! Har själv samma problem hemma, sonen tycker det är roligare att sitta på vuxenstol!

    SvaraRadera
  2. Toppenbra ide´.
    Dösjebroare

    SvaraRadera
  3. Vilken superbra idé och dessutom snygg!

    SvaraRadera
  4. Snygg! Klart att grabben ska sitta på en "riktig" stol :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...