OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

onsdag 9 februari 2011

Onsdagsmix

Det här inlägget blir verkligen en riktig mix av olika saker.
Först måste jag bara visa något som fått mig att bli inspirerad att börja med nåt (för mig) nytt. Fick ett par avlagda jeans av min bror som jag skulle sy jeans till A av. När jag kollade lite närmre på jeansen så såg jag vilket underbart härligt tyg fickpåsarna var gjorda i!

Fotot gör det inte riktigt rättvisa för klövrarna är mer åt det orangea hållet och inte åt det cerisa som det ser ut som på bilden. Tänk, sånt tyg skulle jag vilja ha! Tankarna spann vidare, kanske kan jag trycka det själv? Jag har bara använt textilpennor tidigare, men har svamp/stöpplare och textilfärg hemma för jag har tänkt att jag skulle ge mig på och testa det, och nu har jag alltså mitt första projekt! Rätt stort sådant med! Tror att jag får skära ut en schablon först och sen göra en och en klöver i taget över tygytan. Tyckte det var så snyggt med naturvit/ljusbeige botten så det får det bli här med.


Mina föräldrar har gått igenom lite hemma bland sysaker och kommit och lämnat lite till mig, allt från ripsband till mitt gamla balklänningsmönster. Med bland sakerna fanns detta gamla häfte med dockkläder, från strl 30 till 51. Perfekt att utveckla vidare till kläder åt prematurer och nyfödda.

Måste bara visa en bild på världens sötaste stickade tröja, en nallebjörnströja som A fick av mormor förra året. Den har blivit välanvänd denna kalla vinter.



Och här är två bilder på två "syprojekt" jag sitter och pysslar med idag:

4 kommentarer:

  1. Vilket spännande projekt, jag ser framemot att se det färdiga tyget :)

    SvaraRadera
  2. Ska bli jättekul att se ditt egetdesignade tyg sen å vilken jättefin nallebjörnströja, tänk om man ändå kunde sticka...

    SvaraRadera
  3. Jag är ocksa nyfiken på tyget, gillar dina klöverfickor!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med många projekt! Tröjan var ju underbar! Härligt med mormor som kan sticka!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...