OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

torsdag 10 mars 2011

Obloggat bilset

Hittade ett obloggat set. Tröjan och byxorna har använts flitigt av sonen sen i höstas nån gång och fotona har legat på kamerans minneskort och glömts bort, men nu hittade jag dem av en slump.


Jadefärgad velour och muddväv från SoS och matchande brun- och jadefärgad (eller är det kanske petrol??) bilmönstrad trikå från en tygaffär i Göteborg som besöktes när vi hälsade på släkt. Tror affären hette Myrins eller nåt liknande.
Mina vanliga mönster i storlek 92, dvs muddbyxan eget mönster och raglantröjan är ett omgjort Ottobremönster.





Inte så mycket att orda om alltså. Var ju ett tag sedan, och det är skönt att se att man har blivit bättre sedan detta setet syddes!

4 kommentarer:

  1. Ett härligt set, mycket snyggt! Det är klart att en biltröja går hem hos sonen....

    SvaraRadera
  2. Fint set i härliga färger!

    SvaraRadera
  3. härligt! Jag älskar denna färgen. Lucky har ocksa ett par nästan exakt likadana byxor. Biltyget är hur fint som helst!

    SvaraRadera
  4. Vilket fint set! Visst är det roligt att se att man utvecklas!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...