OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

torsdag 21 april 2011

Solhatt - äntligen

Äntligen har solen kommit ordentligt.
De senaste dagarna har det varit för varmt för mössa för A på dagis, och det betyder att det är solhattsdags! Solhattarna från förra året är för små, så det var bara till att sy nya :-)
Här är den första.

Den blev klar i förrgår kväll och A har haft den på sig nästan hela tiden sen dess, han är stormförtjust i den! Han stod och skyndade mig när jag sydde klart den, han kunde bara inte vänta, ville ha den genast. Vilket gjorde att jag inte fick till att fotografera den förrens han hade somnat. Och då tog jag hjälp av en annan modell i vårt hushåll:

Men kanske syns den lite bättre på lampan:

6 kommentarer:

  1. Supersnygg! Förstår att den blev populär. Har du gjort mönstret själv eller kan du tipsa om var det finns, för det ser ut som en jättebra modell. De jag har sytt har blivit mycket mer "volangiga"... Å tack för påminnelsen att det är dags att sy solhatt nu :-)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket :-)
    Mönstret är ett mellanting mellan eget och två befintliga. Ville ha en riktig Beppe-hatt och inte en sådan med trekanter (denna gången).Är jättenöjd med modellen!
    Jag stryker på ett stadigt mellanlägg mellan brättes-delarna så blir det inte "volangigt".

    SvaraRadera
  3. Superfin, insåg också att våra var för små detta året :o)

    SvaraRadera
  4. Jättefin hatt och hund med :) skönt med sommar :)

    SvaraRadera
  5. Kanon snygg modell! Visst är det härligt att värmen är här!!!

    SvaraRadera
  6. Jättesnygg hatt! Har tänkt sy solhatt till mina små jag också men det ser ut att vara bökigt så det har inte blivit av. Är det krångligt eller ganska enkelt att sy sån? :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...