OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

lördag 30 april 2011

Syskonmatchning

Dessa presenter gavs bort redan i januari. En av A:s kompisar blev storasyster och så klart skulle hon som stolt storasyster också få en present när lillebror fick en.

Satsade på turkos som gemensam färg.




Storasyster fick en muddkjol i min vanliga modell.



Lillebror fick byxa och matchande body.


Byxorna är mitt gamla babymuddbyxamönster (har uppdaterat det för ett tag sen).

Muddarna är dubbla i både midja och benslut och kan vikas ut när babyn växer, så varar byxorna lite längre.


Bodyn har jag dock inte sytt själv denna gång för tiden fanns inte. Men jag gjorde en mjuk stjärnapplikation i velour på en köpebody istället.


Riktigt härlig syskonmatchning! (tycker jag iaf)

4 kommentarer:

  1. jättefint, så sommrigt å frächt med turkost

    SvaraRadera
  2. Åhh vilket fint set! Lyckliga dom! Härlig färg och snygg applikation. :-)

    SvaraRadera
  3. Snyggt med turkost och matchning!
    Angående din fråga hos mig så har jag sytt smocken innan jag sydde ihop ena sidsömmen så alla varv har "en början och ett slut". Sedan har jag fuskat och inte fäst varje tråd utan jag sydde ihop sidsömmen och sedan sydde jag en bred trestegssicksack rakt igenom, eftersom tyget är så mönstrat så syns det knappt (även om man vet om det).
    Men det låter onekligen lockande att prova sy runt och slippa alla trådar :)
    Spännande att se din klänning sedan!

    SvaraRadera
  4. Verkligen fint set och syskonmatchning, härligt med turkost!!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...