OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

söndag 20 maj 2012

Bondgården


Tyget med bondgårdens djur hade jag bitar av i både jersey och interlock och jag kom på en lite rolig idé; jag klippte ut bodyns ärmar i jerseyn, bodyns liv i enfärgat vitt och sen klippte jag kantband av interlocken som jag sedan kantade bodyn med. Blev en extra snygg effekt i och med omlottmodellen.





Blev byxor till i turkos jersey.


Denna bodyn blev jag väldigt förtjust i, lite annorlunda med sin kantning, lyfte verkligen hela bodyn. Måste jag bara göra fler av! Frågan är bara om det blir lika snyggt i en annan bodymodell, eller om det bara funkar på omlottbody, vad tror ni??


3 kommentarer:

  1. Jättefin body! Kul med mönstrade kantband, det ser man allt för sällan tycker jag...

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med! Det blev verkligen snyggt med den mönstrade kanten, samt att fram- och bakstyckena var vita. Fina blå byxor till. :)

    SvaraRadera
  3. Så fin body! Tror att det kan bli fint även i en kuvertbody men det är mer kantband i en omlottbody så effekten blir ju störst i din modell. Fint tillsammans med de blå byxorna!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...