OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

tisdag 1 maj 2012

Två turkosa sparkbyxor

Eller tja sparkbyxor, jag vet inte riktigt vad samlingsnamnet skulle kunna vara. Det ena paret är min retroknytbyxa och det andra paret är en hängslebyxa, fast med fastsydda hängslen, som en jumpsuit typ, istället har den knäppning fram. Båda är dock i turkos velour och är i strl 56 resp 50.

(Inte alls störigt när Blogger vägrar rättvända bilderna, hoppas ni står ut...)

Båda är sydda i turkos velour, verkligen en jättehärlig nyans.

Mönstret på retroknytbyxa är eget och jumpsuiten (eller vad skulle ni kalla dem?) är kraftigt modifierat Ottobre - tror jag gjort om vartenda streck nu.

6 kommentarer:

  1. Åh, åh, åh vad fint! Turkost och vitt är så snyggt och hängselbyxor av olika slag är underbart. Måste nog stjäla lite inspiration här och göra knytbyxor någon dag.

    SvaraRadera
  2. vilka härliga byxor, passar perfekt nu till sommarvärmen!

    SvaraRadera
  3. Jättesöta båda två! Skulle gärna vilja sy nåt sånt till min Lille!

    SvaraRadera
  4. Supersöta! Får lite nackmotion av att vrida på huvudet fram och tillbaka, haha! ;o) Turkost är verkligen en underbar färg!

    SvaraRadera
  5. Kjempesøte bukser! :-)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...