OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

tisdag 10 juli 2012

Nalle Puh set och tyg


Ja nu är det mer än ett år sedan som detta setet syddes faktiskt, och ändå har det inte lyckats att hamna i bloggen förrän nu - skäms på mig. Sydde det främst för att testa ut mönster till babyvantar, tossor och en annan variant på hjälmmössa än den jag brukar sy. Mönsterna på dessa kommer från början från SoS men är rätt mycket ändrade, och efter utprovning på en vänninas bebis förra sommaren så gjorde jag om dem lite mer. Blev ett himla sött set tycker jag. Sytt i Nalle Puh interlock och fodrat med enfärgad vit interlock, vit muddväv.
Jag har en rejäl bit av Nalle Puh-interlocken så är det någon som är intresserad av en bit, stor som liten, så maila mig, för jag kommer aldrig hinna sy upp allt (fick en deal på flera metrar när jag köpte den). Riktigt mjuk och följsam interlock, perfekt till bebisar :-) Maila mig på oybdesign@gmail.com

1 kommentar:

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...