OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

torsdag 12 juli 2012

Pippiflätor!



I höstas hade A:s daigs Pippi Långstrumpfest, och det var lite kort varsel så kvällen innan fick jag försöka komma på klädseln till A. Det blev en tröja med olika tyger på ärmar, bakstycke och framstycke, två olikfärgade strumpor, och byxor som jag inte längre minns vilka jag valde, samt det viktigaste - pippiflätor! Pippiflätorna är som ett hårband - resår runt huvudet och två flätor i orange garn med piprensare gömda inuti för stadga. Pippiflätorna blev verkligen poppis och de används fortfarande! Ett enkelt och kul utklädnadstips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...