OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

fredag 29 oktober 2010

Brunt och turkost - igen...

Turkosa och bruna kläder igen, har blivit en del av det på sistone. Både för att jag och sonen älskar de färgerna och dessutom så är cp:n trädd med brun tråd så då passar jag på att sy de av sonens höstkläder som ska ha brun cp-tråd... Lathet eller smarthet? Jag föredrar att tänka att det är smart och praktiskt så!

Blev en Mix n Match igen! Tänkte som så att de flesta plaggen ska kunnas användas ihop. Så har man lite alternativ. Är lite tråkigt om tröjan i ett set blir smutsigt men inte byxorna och man då inte har nån annan tröja att matcha till byxorna. (Fast jag är ju löjligt svag för set...men har insett begränsningarna, så ibland drar jag till med flermatchningar)


















Blev 4 par byxor och två tröjor. Egentligen ska en tröja till och ett par machesterbyxor vara med också men de får komma med i nästa inlägg.


















Randiga velourmuddisar med en raglantröja med stjärnapplikation i det randiga velourtyget.

























































Velormuddisar i ett härligt biltyg, som sonen är superförtjust i.

















Raglantröja med brunt liv och turkosa ärmar. Lättmatchad!


















Och så fick det bli två par enfärgade velourmuddisar.


Och ytterliggare två tillhörande plagg är som sagt på gång att bloggas om!

10 kommentarer:

  1. Wow, vilken produktion! Allt är jättefint!

    SvaraRadera
  2. Åh så fint!! Supersmart att göra flera plagg som kan matchas! Tycker alltid det blir problem annars när man syr ngt mönstrat.
    Har du mönster till dina muddisar eller har du gjort ett eget? Jag söker nämligen mönster till byxor i strl 80-116...

    SvaraRadera
  3. Snygga kläder i några av mina favoritfärger. Så praktiskt att sy så många plagg som matchar varandra.

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Älskar kombinationerna!

    SvaraRadera
  5. Gillar verkligen alla kläder på bilderna. Sista anmälningsdatum till juntan är den 12 december. Tror du att du fått reda på makens resedatum då tro?

    SvaraRadera
  6. Ännu fler snygga kombinationer av dig!
    Smart med måga kombinationsmöjligheter...för smuttsar ner sig gör dom ju tyvärr :)
    Bilvelouren är en favorit här hemma också, både hos sonen och mig. Jag har en liten snutt kvar som jag inte törs klippa i om jag verkligen inte är helt säker på vad jag ska göra av den :)

    SvaraRadera
  7. Jättefina kläder, ser mysiga ut.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  8. Helt underbart set! Håller med om att det är lika bra att sy i samma färg så man slipper trä om maskinen i onödan....

    SvaraRadera
  9. Oj, vilken produktivitet! Duktig du är, och fint blir det :-D

    SvaraRadera
  10. Brunt och turkos kan man aldrig få för mycket av. Jättesnygga plagg som kan kombineras på många roligt sätt :D.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...