OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

fredag 22 oktober 2010

Moln på två sätt och set

Min prins har varit sjuk hela veckan och därför har jag varken fått något sytt (har en hel höööög som ligger och väntar på mig) eller bloggat. Men här kommer i varje fall två set som jag inte har hunnit blogga om innan. Två olika set men ändå lika! Båda är i molntyg från Jny. Tröttnar man nånsin på molnen?!

Det första setet har byxor i brun molnvelour och vita muddar och tröjan är en raglan i brun jersey från Jny med en molnapplikation, gjord efter konstens alla regler med totally stable och vliesofix, i vit fleece från en filt. Tänkte först ta vit velour till molnet men sen så såg jag fleecen som låg i skåpet och som var så där alldeles härligt fluffig som man tänker sig moln! Muddväv från SoS.






































(Ser att nu i efterhand att fotot inte blev bra, den bruna jerseyn är enfärgad och det är inte heller nån fläck - utan bara kameran som bestämt sig för att inte samarbeta med mig tydligen)
























Det andra setet är precis tvärtom! Här är det tröjan som är i molntyget från Jny, dock i jersey denna gång och i turkost. Satte brun muddväv (SoS) på och tänkte att då kan jag matcha med både bruna och turkosa velourmuddisar, velour från Jny, muddväv SoS. Tröjan fick avig cp-fållsöm nedtill för att ytterliggare framhäva det bruna.







































Så det blev som sagt två molnset, men på två helt olika sätt! Vet faktiskt inte vilket jag gillar bäst...tror det bruna men samtidigt klär sonen så bra i turkost...hmmm, får nog ta och sy ett likadant set som det bruna fast i turkost! (Bra lösning va?)

7 kommentarer:

  1. Verkligen fint, jag gillar nog det bruna setet mest jag med :) Jobbigt med sjuka barn, hoppas han blir frisk snart

    SvaraRadera
  2. Härliga set och jag måste nog säga att jag också gillar det bruna iaf lite mer än det turkosa:)

    SvaraRadera
  3. Det är klart att man aldrig tröttnar på molntyget. Härligt med mudd i annan färg så man kan matcha till olika byxor. Smart!

    SvaraRadera
  4. Hej... vad roligt att du hade lämnat en kommentar hos mej, så hittar jag till dej :-)
    Vad mycket fint du syr, din son verkar vara mycket välklädd! Och jag håller med dej om att turkost är snyggt, gillar det på min son med!

    SvaraRadera
  5. Du har så fina idéer! Det bruna setet är superfint!

    SvaraRadera
  6. Fina kläder till din pojk, igen! Jag gillar det turkosa setet bäst, men jag är mycket fäst vid turkost just nu :)
    Angående din komentar hos mig så håller jag med dig om att hemsidan inte är som butikerna, det är mycket modetygs-partier samt stuvar som kommer, rena julafton för själen och rena rånet för plånboken ;)
    Jag lämnade över föräldraledigheten till mannen med 14 dagars varsel när jobb-erbjudandet kom (planen var att jag skulle vara hemma 6mån till :))

    SvaraRadera
  7. Nej, man kan nog inte tröttna på molnen :-) Superfina set å väldigt snyggt med molnapplikationen.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...