OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

torsdag 6 januari 2011

NEJ mamma, INTE klippa där!

"NEJ mamma, INTE klippa där!!" Jag tittade förvånat upp, sonen stod i dörren till syrummet. I syrummet satt jag och höll på att klippa upp min mammas avlagda stretchjeans. Min goa unge!!! Han hade ju helt rätt för sig att man inte får klippa i kläder. Jag fick förklara för A att jag hade fått jeansen av mormor så att jag kunde sy ett par jeans till honom, så det var helt okej att jag klippte i dem. Det gick han med på.
Nu när jeansen är färdigsydda och han har de på sig så går han, var gång, runt och berättar att han har mormors byxor på sig ;-)

Materialet är som sagt ett par avlagda stretchjeans, riktigt härligt mjuka. Mönstret kommer urprungligen från ett par jeansbyxor i AOH, men jag har fått göra om mönstret rätt mycket. Framfickan har jag klippt från originaljeansen, där var den en inre framficka. Bakfickorna har jag själv knåpat ihop. Mudd i midjan. Fuskgylf. Gjorde jeansen extra långa så A kan ha dem länge. Än så länge får han ha dem uppvikta, men det är bara snyggt.


































5 kommentarer:

  1. Jättefina byxor till sonen=)God fortsättning till dig också.

    SvaraRadera
  2. Sa inte A "Aja, baja mamma! Du får gå till snickarboa!!! innan han förstod att det var ok att klippa i jeansen?

    A:s kompis

    SvaraRadera
  3. Supersnygga! Tänk att det kan bli något så fint av ett par avlagda jeans :D

    SvaraRadera
  4. Jättefina jeans. Har inte riktigt vågat mig på att sy "riktiga" jeans ännu. Såg att du undrade vad Wahlmans var. Det är en tyggrossist i Gnarp i norra Hälsingland (där jag har mina svärföräldrar)och jag tror att de heter Wahlmans textil egentligen. De har inte så mycket mjuka tyger men ofantligt mycket annat. Ibland kan man dock hitta något guldkorn som man fastnar för.

    SvaraRadera
  5. Jättesnygga!! Haha duktig kille som har koll på att man inte ska klippa i kläder!!! =)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...