OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

måndag 21 mars 2011

Presenter till mamma/mormor

Min mamma fyller år och vi firade henne igår och med oss hade vi en massa egengjorda saker i present. Min mamma är en sådan person som gillar och verkligen uppskattar att få hemgjorda saker. Härligt!

Först ut en mössa i ekologisk svampjersey från SoS, strl vuxen.


Sen en riskudde (att värma i micron) att lägga på ömma axlar och onda nackar, och därav har jag gjort den i en lite lättare modell, alltså inte lika mycket innehåll som vanligt i. Innerkudden är sydd i fyra fack så att riset ska vara jämt fördelat i kudden hela tiden, och inte åka ner i ena änden - vilket är såå störigt och alltid händer annars när man har en värmekudde på axeln. Ytterfodralet går att tvätta. Bomullstyger från SoS.



Sen ett armband med hängen i form av pärlor i korall. Likadana pärlor som fanns på hennes julklappshalsband, så de matchar.

A ville ge något själv till mormor också. Behöver jag ens nämna att denna present uppskattades mest?! Tidigare har A målat en stoor tekopp till teälskande mormor, men denna har gått sönder och därför föreslog jag A att vi skulle måla nya muggar, två denna gång och med matchande fat. Jag höll i muggarna (och tvättade penslar), resten stod min skaparglada pojke för. Se så fint det blev!


Sen hade A och jag också gjort hembakta bananmuffins efter världens bästa muffinsrecept (blir så där härligt saftiga och helt rätt i konsistensen - bakar alltid efter detta receptet sen jag väl lyckades finna det)!

4 kommentarer:

  1. Jag kan förstå att din mamma blev glad, jättefina presenter. Visst är det roligt när ens små också är med och skapar :) Du vill inte dela med dig av ditt muffinsrecept, det lät gott..

    SvaraRadera
  2. Oj så många fina presenter din mamma fick!
    Kul att sonen också var med och skapade :)

    SvaraRadera
  3. Super fina muggar! Kul med egen gjorda paketer.

    SvaraRadera
  4. Vad många fina presenter! Smart lösning på vetevärmaren med olika fack.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...