OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

söndag 1 maj 2011

Första sommarsetet i år

Vilket härligt väder vi har haft! Det har gjort att jag redan nu har fått göra några sommarset till A. Här är det första för i år.


Tröja med kort ärm i en smal modell (inget annat funkar på min smalis). Livade upp biltyget från SoS med turkos avig trippelsöm (på cp:n) på fållen och i raglansömmarna och så fick den turkos muddväv i hals och ärmslut. Skulle blivit för trist tröja annars tycker jag, men det turkosa fick hela tröjan att kännas mycket somrigare!
Brun interlock från gömmorna. Muddväv från MT (om jag minns rätt).



Sydde matchande turkosa lite längre shorts i tunn college med lycra från MT. Även dessa fållade jag med turkos avig trippelsöm på cp:n.


Och så en livebild. A blev jättenöjd! (och jag med!) Kommer definitivt bli fler set i denna stil!

7 kommentarer:

  1. Åh, vilket härligt set som dessutom ser ut att sitta jätte bra på sonen! Kanske skulle ta och använda lite av biltyget och matcha med annan färg? Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  2. Jättefint set! Blir nog välanvänt i sommar!
    Tack för kommentaren på min blogg ang. mössr med tryck från Gladagrodan. Det är första gången jag testade dessa tryck, så jag vet tyvärr inte hur de håller i tvätt och så. Men de var lätta att få dit i alla fall. Bara att stryka och trycka i ca 1 min. :-)

    SvaraRadera
  3. Vilket fint set! Snygg kombo. Ska bara avsluta mina beställningar sedan ska jag med sätta mig och uppdatera lillemans sommargarderob, ska bli kul... ;-)

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt! håller med dig om att turkost livade upp det bruna, kul att sonen också blev nöjd..

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt set! Blir lite sugen på att sy sommarkläder jag å :) Ang. kommentaren i min blogg så laminerade jag pappren med siffror och bokstäver. Glömde skriva det :)

    SvaraRadera
  6. Snyggt med bilar o turkost! Några såna set står på önskelistan här också

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart set! Hur fint som helst.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...