OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

fredag 16 september 2011

Haklappar

De mönster på haklapp som jag har i böcker/tidningar tycker jag är allt annat än snygga, de är så stora/långa. Så till slut knåpade jag ihop ett eget mönster, eller ja det blev två olika för jag kunde inte bestämma mig för vilken jag gillade bäst.



Material: Allt (vaxduk, snedslå och kardborrband) från SoS.
Mönster: Egna.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker den vänstra är en jättesnygg modell, men den som fungerar bättre i praktiken är säkert den man borde gilla bäst :)
    Fint tyg också!

    SvaraRadera
  2. Hur söta som helst! Våra tjejer har inte haklapp längre, men den vänstra verkar jättesmart. Vill minnas att jag ibland retade mig på att knäppningen satt mitt bak i nacken.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...