OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

lördag 17 september 2011

"Det är samma!"

"Det är samma!" utbrister A glatt och pekar på tröjan han har på sig, denna tröjan från förra hösten. Och ja det är det, samma ubåtar men i rött denna gången.





Material: Ekologisk ubåtsjersey från Znok. Vit interlock från Jny.

Mönster: Modifierat Ottobremönster, inte många linjer kvar nu. Varierade mig med att kantbanda i ärmslut (annars gillar jag bäst ärmmuddar) och kantbandade även halsringningen och gjorde ett sprund med tryckknappar. Den uppmärksamme ser att på livebilden har de två knapparna helt plötsligt blivit tre stycken - vid provningen märkte jag att två stycken inte räckte för då blev halsringningen alldeles för vid, så det fick bli en till.
Avig täcksöm i raglansömmarna.


A blev jätteglad för tröjan och har redan använt den. Han blev faktiskt så förtjust i den att han gav mig ett viktigt uppdrag, men det låter jag vara hemligt än så länge... Min goa kille!

7 kommentarer:

  1. Lika fin som min ubåts tröja som jag gjorde till sonen för ett tag sedan:) Eller föresten din är snyggare för du har vita knappar och snyggare fåll!

    SvaraRadera
  2. Förstår att han gillar den, för den är supersnygg! Dessutom tokgillar jag rött på pojkar, helt rätt! :-)

    SvaraRadera
  3. Så snyggt med rött, blått och vitt. Och härligt med killar som gillar rött :o)

    SvaraRadera
  4. Mycket snygg tröja :) Och jag önskar jag kunde få aviga täcksömmen så fin, men det vill sig bara inte .

    SvaraRadera
  5. Snygg tröja! Rött, vitt och marint är så klassiskt snyggt, stilrent!

    SvaraRadera
  6. Helt underbar! Snygg knäppning i halsen, och mycket fint med dekorsömmen i ärmarna!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...