OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

torsdag 29 september 2011

Vov vov

Ytterliggare en ny tröja till sonen. Blev väldigt uppskattad med alla hundarna på (vi har ju själv två stora lurviga här hemma)!

Kunde inte låta bli att göra en ny variant även denna gång, så jag bandkantade även axelsömmarna, istället för att sy ihop dem, och satte tryckknappar uppe på axeln. Blev en fin detalj!




Material: Bulldoggar (varför tror alla som sett tröjan på A att det är boxrar??? jaja, inte alla men hela tre stycken. För det är väl bulldoggar, eller är jag fel ute?) från Liandlo. Interlock att bandkanta med från Jny.

Mönster: Modifierat Ottobre Creative 301.



Efter att denna tröjan var färdigsydd lyckades jag dra på mig en långdragen dunderförkylning, men nu äntligen äntligen är den på väg bort.

5 kommentarer:

  1. Fin tröja och snygg kantning på sidan!

    SvaraRadera
  2. det var riktigt snyggt med den kantningen!

    SvaraRadera
  3. Helt klart engelska bulldogar - jättefint med den turkosa bakgrunden. Och snyggt sytt också, såklart :)

    SvaraRadera
  4. En jättehärlig tröja! Fin detalj med knäppning i halsen!

    SvaraRadera
  5. Snygg tröja! Fint med vitt till. :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...