OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

tisdag 29 november 2011

Små paket på väggen






I år kändes det som det var dags för en presentkalender till sonen.

Jag ville inte köpa en färdig presentkalender att hänga på väggen, inte när jag kan sy en själv tänkte jag.

Allt material är köpt från SoS (förutom metallpinnen i kanalen längst upp, den hittades hemma) . Den var lätt att sy, men när jag kom till att sy fast den 24:e lilla plastringen så var jag rätt så trött på att sy på alla dessa ringar för hand.

Jag valde att inte låta paketen hänga fritt ner eftersom jag inte riktigt litar på att sidenbandet som kalendern är upphängd i skulle klara tyngden, så istället blev det riktigt långa band knutna i ringarna och som letar sig ner i en korg som står undertill på golvet och däri får man fortsätta följa bandet som i sin andra ände är fäst i ett paket. Tror sonen kommer tycka det är jätteroligt att följa ett snöre och rota runt i korgen efter rätt paket!



Frågan är om han klarar att hålla sig till den 1:e med att dra och plocka med snören och paket. Men samtidigt så ska den ju hinna sitta uppe i någon dag innan det är dags, så man kan gå och längta lite...

2 kommentarer:

  1. Vilken rolig och fin idé att låta paketen vara i änden av ett snöre!

    SvaraRadera
  2. Vilken fantasi! Jättefin ide! Du kan väl göra en till mig?
    Morfar

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...