OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

lördag 12 november 2011

Tre saker till två

Tre saker till två i samma familj. Haklapp och mössa till blivande 1-åringen och armband till mamman som nyligen fyllde jämnt.



Material: Vakduk (prickig och genomskinlig) och snedslå från SoS, turkos husvagnsjersey från Jny.

Mönster: Egna till båda, mössan i strl 48/50.







På armbandets ena hänge, ringen, står namnet på mammans son (så bär hon honom med sig även då han inte fysiskt är i närheten), och det andra hänget är en sötvattenspärla, och låsanordningen är en ring med hjärtan (så himla svårt att fota silversmycken!!).

3 kommentarer:

  1. Kom över denna fantastiska blogg idag, så otroligt duktig du är! Allt är ju helt underbart! Syr du på beställning? Jag fick så otroligt lust på två mössor till min son när jag såg allt fint du gjort. :o)

    SvaraRadera
  2. Jättefint och vilket underbart halsband :)

    SvaraRadera
  3. Tack söta du! Mössan och haklappen är redan favoriter och används flitigt. Det fina armbandet har varit med på jobbet hela veckan. :-)
    Vi får försöka ses snart igen!
    Kram
    /Mamman

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...