OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

lördag 9 juni 2012

Kofta och byxa i velour - turkost set




Ett set i turkos velour till lillebror. Ärmarna på koftan blev lite långa så det får jag komma ihåg att korta till nästa gång, för fler kommer det att bli, är en väldigt användbar modell. Byxorna är mina vanliga. På nedersta bilden syns mina nya namnlappar som går att sy in i en söm, tror inte jag har visat dem innan trots att jag haft dem några månader nu (hela texten/namnet är utskrivet på baksidan).
Setet är i strl 56 och är sytt för ett tag sedan nu och är på väg att växas ur så snart får jag sy ett nytt i större storlek. För visst behövs en härlig velourkofta en svalare sommarkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...