OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

lördag 2 juni 2012

Somrigt set - landskap och moln

Det här setet känns så där härligt somrigt, och det var inte alls min tanke egentligen när jag sydde det. Tror det är solen på hjälmmössans ena siddel som gör en hel del. Gillar verkligen den detaljen! Mönsterpassningen på byxorna blev dock sådär, lite för lika på byxbenen, vilket bara råkade bli så, tänkte inte alls på det under utklippningen, vilket jag borde har gjort - och då undvikit det, ja ja nu lär jag inte glömma det nästa gång i varje fall.






Lillebror är såå söt i detta set, som blivit en av 56-favoriterna, och jag blev himla nöjd med kombinationen av landskapstyget och molntyget. Tittar man nära på landskapstyget så ser man vita moln på blå bakgrund så tygkombinationen är kanske inte så fantasifull, men jag kunde inte låta bli - och visst blev det härligt!?

Mönstrena till byxorna och hjälmmössan är egna och omlottröjan är modifierat Ottobre. Vita muddar och kantband. Satte härligt himmelsblå satinband i insidan på omlottröjan ( blåa plasttryckknappar på utsidan), inget man ser från utsidan men jag vet ju om det och gillar att veta att även insidan matchar.

3 kommentarer:

  1. Superfin kombination! Jag älskar verkligen landskapstyget och tycker också det passar finfint med molnen. Alla möjliga molnfärger faktiskt!

    SvaraRadera
  2. Åh vilket härligt litet set!

    SvaraRadera
  3. Åh så fint det er! Vil straks lure videre på din fine blog.
    Hilsner fra
    Christina

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...