OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

tisdag 27 december 2011

En dinosaurie i huset!

Vi har fått en dinosaurie i huset!




I höst har A varit superförtjust i dinosaurier, (bolibompas dinosaurietåget har gått för fullt här, både på skärm och på lek) så jag kunde ju bara inte låta bli att låta någon julklapp gå i dinosaurieanda. Först ut blev en dinosauriemössa.



Material: Svart och turkos fleece från SoS och turkos jersey från Jny, eller möjligtvis MT (minns inte). Först funderade jag på om jag skulle behöva fylla taggarna (eller plattorna som min son säger att det heter) med något, men dubbelt lager fleece räckte bra.
Mönster: Mössan har sitt ursprung i ett Ottobremönster som jag sen ändrat, och taggarna, förlåt - plattorna, är ritade på frihand.

Behöver jag tillägga att A blev jätteglad?! Och dinosaurie går det bra att vara både inomhus och utomhus tycker han, så mössan har använts flitigt sen julafton, kul!


5 kommentarer:

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...