OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

lördag 17 december 2011

Retroknytbyxa

Jag har länge beundrat Jubels och Kokalals fina retrobyxor och velat göra sådana själv. Himla bra dessutom att med hjälp av knytbanden på axlarna kunna reglera passformen upptill, och inte vara låst av ett visst utrymme som i vanliga hängslebyxor. Här finns alltså lite mer växplats.

Så med med hjälp av Jubels mönsteranvisningar så kom dessa knytbyxor till för ett tag sedan. Sydda i ljusturkos velour från Mjuka Tyger och jag tror även att den vita mudden kommer därifrån, samt vit interlock från gömmorna. På fotot har de ännu inte fått OYB-lapp eller strl-lapp för jag var lite osäker på hur väl jag hade lyckats få till dem. De var tänkta att bli ett par 68:or och efter att ha sett en söt 68-tjej i dem så fick jag bekräftat att jag var nära, ett par småändringar bara för att få dem så som jag vill och hade tänkt mig.

5 kommentarer:

  1. Åh, det är ju en underbar modell på byxor det där. Superfina!

    SvaraRadera
  2. Man blir ju bebissjuk när man ser dessa bilder :) Jättefina byxor till en sötnos :) God jul!

    SvaraRadera
  3. Jättefina! Har precis sytt ett par själv :-)

    SvaraRadera
  4. Dessa gillar ja skarpt! Super snygga, o speciellt den färgen ;)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...