OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

torsdag 29 december 2011

Girly girly


Rosa, vitt och spets. Riktigt girly girly är dessa, eller hur?


Sydde ett par vantar till en liten tjej i julklapp och fick ett infall att jag skulle piffa till dem lite med en spetskant, och det blev ännu bättre än vad jag hade sett framför mig. Tycker att de blev så söta!


(Mudden går att ha dubbelvikt eller lång)

Material: Cerise interlock från Jny, fodrade med mjuk vit fleece från Sos, vit muddväv från MT och stretchspets från gömmorna.
Mönster: Eget, tumlösa fodrade muddvantar i strl 9-12 mån.




Jag har inte hört något än, men jag hoppas att de blev uppskattade, själv gillar jag dem jättemycket!


Förresten, har inte fått något napp ännu, så jag försöker en gång till; finns det någon vänlig själ som skulle kunna tänka sig att sälja en liten bit av znoks petrolfägade elefanter till mig? Jag skulle verkligen bli superglad! Maila mig isf på oybdesign@gmail.com

6 kommentarer:

  1. Verkligen suuuuupersöta! Helt underbara. Jag har spets liggande här hemma, men jag tar liksom aldrig steget. Kanske för att jag mest syr till sonen och även om jag inte vill tänka tjej/kille så känns spets lite för mycket tjej. Och även pga diksussioner på nätet kring eventuella plagiat av spetskoftorna som Martina W gör. Men så fort lillan är större blir det fram med stora spetsrullen.

    SvaraRadera
  2. Hvis det er til noe hjelp så ser jeg at petrol elefanter forsatt kan kjøpes hos tiljamiid.com

    SvaraRadera
  3. Åh, så söta vantar! Helt gudomliga! :)

    SvaraRadera
  4. Å, så søte de var! Knallfine:)

    SvaraRadera
  5. Otroligt söta små vantar! Min systerdotter skulle mörda för ett par!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...