OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

fredag 6 april 2012

Brun- och vitrandigt

Brunt och vitt är en oslagbar kombination, det märks det nog här i bloggen att jag tycker.
Här är ett stickat set med omlottkofta och knutmössa, och som vanligt är det min kära mamma och inte jag som stickat.

Gillar att randningen skiljer sig mellan kofta och mössa. Och omlottmodellen är väldigt praktisk att ta på en liten bebis.

Material: Garnet Micro.
Mönster: Stickbilaga från tidningen Föräldrar och barn, strl nyfödd/0-2 mån.

Setet har använts flera gånger, och jag är himla förtjust i det, och lillebror är så fin i det, perfekt under overallen. Tack snälla mamma!

2 kommentarer:

  1. Så fint och mysigt!! Din mamma stickar lika fint som min svärmor, tur att vi har dem!

    SvaraRadera
  2. brunt och vitt ÄR snyggt... och vilken fin modell på koftan!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...