OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

tisdag 3 april 2012

Fler små söta kaniner!

Kaninerna fån Jny är verkligen jättegulliga! Jag ler var gång jag tar på lille O något plagg med dessa på, de är så söta och passar så bra till bebisplagg!

Pappa här i huset suckar när O har en omlottbody som ska tas på eller av, gör inte fler sådana har jag fått höra. Så med inspiration av en del andra sybloggare som gjort sina varianter så skapade jag en fuskomlottbody. Bodyn ser alltså ut att vara en vanlig omlottbody när den sitter på men är inte det utan är bara ett lager tyg på magen och inte två som omlottbodiesar har. De två delarna av framstycket möts helt enkelt i knäppningen fram. Hmm, nu blev det kanske obegripligt, men kolla in bilderna istället.




Material: Kaniner och turkos interlock från Jny , turkos jersey, turkos velour och turkos muddväv från MT och bruna plasttryckknappar från Assunta.
Mönster: Byxor strl 50 eget, knutmössa eget och fuskomlottbody strl 50 eget men med hjälp av Ottobre.

Åh vad jag gillar detta set!

4 kommentarer:

  1. Smart idé! Jag är inte heller så förtjust i omlott, tycker bara det är krångligt, men vill man fortfarande ha utseendet så funkar det här ju perfekt!

    SvaraRadera
  2. Hihi, inte bara min man då som dissar omlottbodies :) Smart idé och söt liten body :)

    SvaraRadera
  3. Verkligen sött tyg! Och fiffigt med fuskomlott också.

    SvaraRadera
  4. Snyggt set och bra ide' med bodyn!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...