OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

lördag 14 april 2012

På familjepromenad i vårsolen

Det har inte blivit jättemycket sytt sedan lillebror kom, men bla nya mössor till hela familjen har det blivit.
Matchande med vita stjärnor men på olikfärgade bottnar; svart till pappa, cerise till mig, lime till A och turkos till O. A fick dessutom en mösskeps istället för vanlig mössa, tror skärmen kan skydda bra mot vårsolen i ögonen nu innan man kan börja använda solhatt. Till skärmen tog jag hjälp av kepsen som jag sydde till A i somras och ändrade lite.



Material: Stjärnjersey i svart, cerise, lime resp turkos från Jny, vlieseline från SoS.
Mönster: Mössmönster eget, mösskepsen är mitt eget mössmönster som jag bara lagt en skärm till.

4 kommentarer:

  1. Otroligt hur mycket fint du hinnner sy med en liten nyföding i huset :) Mycket inspirerande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:-), men nja, sådär mycket sytt har det inte blivit sen lillebror kom, han tar all min tid:-) Det mesta är sytt innan men inte hunnits bloggats om tidigare. Men några småprojekt har jag hunnit med, som mössorna i inlägget tex.

      Radera
  2. Härligt med familjematchning, stjärnonrna är alltid rätt!!

    SvaraRadera
  3. Så herlig med match for hele familien! Du har tryllet fram utrolig mye flott, både før og etter familieforøkelsen :-)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...