OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

söndag 15 april 2012

Turkosa moln igen

Det blev en uppsättning turkosa moln till, fast denna gång tvärtom, alltså molnen på byxorna istället och enfärgad body till. Först trodde jag att jag skulle tycka bodyn blev lite tråkig, men verkligen inte! Den har använts mycket och till många olika nederdelar. Faktiskt så känner jag att fler sådana behövs i lillebrors garderob!



Sydde även matchande dregglis och scarf att kunna ha till.


Mössorna är samma som i förförra inlägget.



Lillebror är så söt så i detta set!



Material: Turkos jersey och vit muddväv från MT, turkos molnvelour, turkos molninterlock och vit interlock från Jny och plasttryckknappar från Assunta.
Mönster: Kuvertbody strl 50 eget snart för det härstammar från säkert fem olika mönster och alla linjer är omdragna, muddbyxa strl 50 eget, dregglis eget, scarf eget, mössor egna utom hjälmmössan utan band för den är modifierat Ottobre.

1 kommentar:

  1. Så herlige, søte små plagg! :) Skyene er så fine synes jeg!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...