OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

söndag 18 juli 2010

Byxor från förr

Dessa var, om jag minns rätt, byxor nummer två i mina försök att få till ett bra byxmönster till A. De syddes tidigt i våras (eller sent i vintras kanske det var). Lade in dem för jag tycker att färgerna passar så fint ihop. Kombinationen var för mig oväntad, hade inte alls tänkt ha det så men när jag skulle sätta på muddar så upptäckte jag att jag inte hade någon i samma färg som velouren. Så jag provade mig fram med muddfärger och denna kombinationen blev jag helt fast för, ska sy ett nytt par till hösten - dock med mitt nyare och bättre byxmönster! Dessa blev som sagt var inte bra i modellen, för smala nertill.
Grön velour från SoS, ljusturkos muddväv från samma ställe.














Och efter att ha sytt dessa byxor så bestämde jag mig för att köpa en overlock, min 25-år gamla symaskin (mammas gamla) klarade inte riktigt mina krav längre. Så det blev en overlock OCH en ny vanlig symaskin, detta var i mars har jag för mig. Och för en vecka sen ungefär så införskaffade jag mig en coverpro, väntar dock fortfarande på min kantbandsapparat... Så nu består min maskinpark av enbart Janome... Och sybordet är fullt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...