OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

söndag 18 juli 2010

Födelsedagskläder till A

A fyllde 2 år i slutet på maj. En stor kille nu. Frågar man A hur gammal han är, så envisas han med att svara tre år, varenda gång och med ett leende. Vill han månne vara äldre eller... Eller så vill han bara retas med oss, till slut brukar han gå med på att han bara är två år än så länge.
Kalaset var i Nalle Puh-tema (A älskar Puh och hans vänner!) så då var det ju självklart att A skulle ha Nalle Puh-kläder på sig! Sååå glad han blev när de var färdigsydda! En stor kram och en puss fick jag när gav dem till honom och hans leende var STORT där han stod i sin Puh-outfit.
Bomullstyg med Puh till byxorna och matchande ljusblå jersey till tröjan med knäppning på ena axeln och Puhapplikation. Allt från Gittes.
Så nöjd jag blev med det! Och så glad A blev! Precis som det ska vara alltså.


2 kommentarer:

  1. Hej. Och välkommen till bloggsömmerskornas värld. Skoj att hitta hit till dig. Så mycket fint du gör. Jag bor själv också i Skåne och jag och bloggerskan Hillefant spånar på en syträff på ett hotell i Kristianstad i februari 2011. En lördag till söndag. Lust att vara med? Klicka isf på "syjunte-ikonen" i min blogg och skriv en kråka så att du inte tappas bort. Hade varit skoj om vi blir ett lagom stort gäng.

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint du har sytt, hittade din blogg nu!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...