OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

söndag 18 juli 2010

Set till mormor

Efter önskemål från min mamma så sydde jag en kjol och en topp till henne som hon kunde ha och vara fin i till sommaren. Var en hel del ändringar som behövdes göra i mönstren för att det skulle bli bra, men sen gick själva sömnaden som på räls. Härliga färger att sy i! Tyg från Gittes tygkälla. (Kjolen har rejält med vidd nedtill, men det syns inte så bra på fotot) Min mamma blev jättenöjd och har redan använt det flera gånger, och jag har lovat att göra mer till henne framöver. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...