OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

söndag 18 juli 2010

Djungel och Djurpark

Det djungelmönstrade tyget från Jny är ju bara så underbart härligt! Jag och A brukar leta upp de olika djuren på hans klädesplagg och så säger han vad de heter och ibland försöker han härma deras läten;-) Tigern är hans favorit.
Tröja med lång ärm i detta härliga tyg (har även sytt en med kort ärm, bild kommer senare). Matchande byxor till i en tunn härlig turkos stretchfrotté från Gittes (tyvärr har byxorna redan hunnit få fläckar..A norpade till sig dem direkt de var klara och var ute i sandlådan med dem på...innan jag han fota).















Det blev även ett par djungelmönstrade byxor, men denna gång i frotté.















Så när vi skulle åka till Borås Djurpark för nån vecka sen så var klädseln given! A hittade flera av djuren på sin tröja i djurparken. Så här fin var han:
















Han älskar verkligen djungeltyget! När han är inne i mitt syrum och råkar se tyget så bara måste han fram och klappa på det och prata om de olika djuren där är på! Han har lärt sig några djur just från detta tyg! Så när vi var på djurparken så berättade han för oss vad det var för djur vi såg :-).

Två storfavoriter; elefanter och giraffer:















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...