OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

lördag 11 juni 2011

Somrig kjol

Min vännina ville ha en muddkjol till sin dotter. Dottern bara älskar rosa och jätteflickiga kläder, och denna kjolen stämmer väl rätt bra in på det?!

Utställd kjol med vidd, mudd i midjan och spetskant påsydd längst ner på kjolfållen. Strl 92.
Bomullstyg, muddväv och spets är samtliga från SoS.



Närbild på tyget.


Jag tycker tyget är så himla snyggt! Med sina fjärilar och blommor och inslag av många härliga sommarfärger. Ursnyggt med en gul eller en turkos topp till. Eller varför inte en orange.. eller en... Verkligen ett tyg med många matchmöjligheter!

Och kjolen blev väldigt väl mottagen av tjejen har jag fått höra, hon skulle absolut ha på sig den kommande dag, trots att det var förskoledag...

7 kommentarer:

  1. Härlig kjol, håller med dig om att tyget är underbart!!

    SvaraRadera
  2. Verkligen söt kjol och jag håller med om att den måste vara perfekt ur matchnings synpunkt!

    SvaraRadera
  3. Den var jättesnygg!! Skjönt tyg og alla tjeiers dröm med en sånn kjol!

    SvaraRadera
  4. Helt underbar liten kjol! Tyget är jättehärligt och passar till nästan allt!

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Tyget på singoallan kommer från Nea Nobelle och är från förförra året tror jag. Vet inte om det finns kvar, men de har ju helt fantastiska tyger!

    Vad roligt att hitta en ny syblogg, har inte varit inne hos dig förut. Var i Skåne bor du om man får fråga? Bor själv en liten bit utanför Kristianstad.

    Mvh

    Jessica

    SvaraRadera
  6. Vilken söt kjol det blev! och jag känner allt igen tyget! =) hihihi vilken trevlig tyg-shoppingdag vi hade senast, tack! känner mej inspirerad att dra igång mera sy-projekt nu! vill du fortfarande träffas så ses jag gärna och syr tillsammans, vi hörs!
    /Sofia

    SvaraRadera
  7. Otroligt söt kjolen blev! Synd att tjejerna inte är små längre så man kunde beställt.... <3

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...