OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

onsdag 1 juni 2011

Solhattar till ett annat syskonpar

Mina solhattar uppskattas och det är jätteroligt. Denna gången var det ett annat syskonpar som önskade sig solhattar, två stycken till storasyster och en till lillasyster.

En av storasysterns solhattar syddes i ett lite tunnare ljusrosa/mellanrosa/vit-blommigt tyg. Så sött och riktigt flickigt!


Den andra syddes i rött molntyg.




Valde att göra syskonmatchning och lät lillflickans solhatt matcha storatjejens molnsolhatt, fast valde cerise istället. Beppemodell på storatjejens solhattar och tårtbitsmodell på babysolhatten (den var så liten i storlek att jag inte tyckte Beppemodellen skulle göra sitt, plus att tårtbitsmodellen är så söt på små flickor).



Denna gång fick en lite mindre docka i sonens samling prova solhatten (tur att han har en massa dockor och dessutom med olika huvudmått).



Så måste jag bara visa en bild på A och hans kompis i deras solhattar (anledningen till att båda tittar ner (var iiinte meningen att ta fotot så) var att de båda lyckades tappa glass på marken - exakt samtidigt!!!) Visst är de söta?!



Mamman önskade även en matchande napphållare och lappsnuttis till lilltjejen. Så nu kan hon vara riktigt matchig i cerisa moln, ursött tycker jag!



Lappsnuttis med många lappar av olika slag att pilla och suga på! Mjuk och go i trikå på ena sidan och mjukaste velour på andra sidan. Jätteuppskattad var gång!


6 kommentarer:

  1. Vilka härliga solhattar! Å jag känner igen detdär med tappad glass :-)

    SvaraRadera
  2. Superfina och tuffa solhattar! Har precis sytt min första solhatt själv och upptäckt hur kul det är att sy dom!

    SvaraRadera
  3. Vilka jättefina solhattar! De sitter som en smäck.

    SvaraRadera
  4. Härliga hattar, och härlig bild på glass-tapparna!
    Roligt att du vill vara med på min give away, lycka till!

    SvaraRadera
  5. Jättefina solhattar! Får man vara fräck och fråga vart du fått tag i mönstret till dem? båda dessa modeller? Jag skule så gärna vilja sy solhattar till mina barn. Gjorde ett försök igår men det mönster jag hade var urdåligt och det blev inte alls bra :(

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...