OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

tisdag 7 juni 2011

Tisdagstips och morsdagspresent

Antalet obloggade alster bara ökar och ökar och ofta tänker jag att jag borde blogga lite mer frekvent om mina alster. Så det är precis vad jag har bestämt mig för att göra, ska testa det fram till semestern börjar, så får vi se om jag lyckas denna gången... (har ju sagt det tidigare med, men men...)

Dessutom tänkte jag försöka införa en återkommande sak, nämligen ett inlägg varje tisdag - "tisdagstips", där jag delar med mig av ett tips eller en tanke som hjälper sömnaden framåt. (Själv blir jag alltid så glad när någon delar med sig av ett bra tips)

Så första tisdagstipset kommer här: För ett tag sedan lärde jag mig att man bör kontrollera att ens gamla måttband stämmer. Detta eftersom det med tiden torkar (måttbandet är tyg klätt med plast) och krymper samman så att det blir kortare. Testa om det gamla måttbandet stämmer mot ett metallband/linjal eller tumstock.


Men jag kan väl inte ha ett inlägg med bara en bild på ett måttband?! Får passa på och visa upp något ur "stora-obloggat-högen" också, nämligen ett bokmärke som jag sydde till min bokslukande kära mamma i morsdagspresent.



Bok och bokmärke! (Och boken var väldigt bra har jag fått höra - den är nämligen redan utläst!)
Eget mönster - eller egentligen inget mönster alls för jag klippte på känn. Bomullstyg med fjärilar och svampar från SoS, korallfärgat bomullstyg på baksidan, orange satinband panduro Hobby och inuti vadd från SoS.


2 kommentarer:

  1. Kul med tips! Visste faktiskt inte att det krymper, fast det är ju logiskt nu när du säger det... :-)

    Kram Cilla
    www.litenzumo.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. tänk det har jag aldrig hört förr, man lär sig något nytt var dag ;) Du har en award att hämta hos mig

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...