OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

onsdag 4 januari 2012

Väldigt sen eller i väldigt god tid...




...tja det beror ju helt på hur man ser det!

Tanken var att A skulle få några stora myskuddar att ha i sitt utelektält som han fick inför sommaren som var. Tyger och innerkuddar köptes men sen låg de bara och väntade i syrummet på att bli sydda, men annat kom i vägen och när hösten kom så var det ju ingen brådska direkt, tältet var ju undanlagt för säsongen, så de låg kvar. Nu när jag flyttat ut ur mitt syrum så tog de för stor plats i min nya lilla syhörna, så jag tog mig i kragen och sydde klart dem, vilket gick väldigt fort. Så nu är de i varje fall klara i god tid inför nästa vår/sommar! Och A använder dem som inomhus-myskuddar så länge, och är väldigt förtjust i dem. Perfekta att ha som ryggstöd i sängen så den blir som en soffa, eller att ha i saccosäcken jag sydde för något år sen till honom (eller så kan man ha dem som sittkuddar på golvet när man tittar på Bolibompa, det går också utmärkt tycker A).

Material: Tyg och innerkuddar i större storlek från IKEA.
Mönster: Eget, sydda som vanliga örngott med en ficka. Först funderade jag på att ha en modell med knappar på baksidan istället men tänkte att det nog inte skulle bli lika mjukt och mysigt.

5 kommentarer:

  1. Bättre sent än aldrig, och FÖR tidigt kan det väl aldrig bli!?

    SvaraRadera
  2. Superfina!!! Borde också sy lite barnkuddar...

    SvaraRadera
  3. Härligt med projekt som blir klara tillslut, perfekt att de är klara innan det är dags att ta fram tältet igen!

    SvaraRadera
  4. Bra jobbet, tänk vad bra att ha dem klara när tältsäsongen drar igång! :-)

    SvaraRadera
  5. De var kjempefine! Og det er jo helt supert å slippe å stresse med det når sommeren plutselig kommer, bra å være ute i god tid! :-)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...