OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

torsdag 12 januari 2012

Body med hjärtan


En body i den söta hjärtjerseyn från SoS, tycker den är så gullig till just babykläder. Sen gillar jag verkligen raglanknäppningen i de lite större bodystorlekarna.
Denna syddes redan i somras (och först nu kommer den alltså i bloggen...har en hel hög med plagg som bara väntar på att få bli bloggade om, men plaggen kommer inte alltid i kronologisk ordning).
Har även tyget i den pärongröna varianten (och ett set med hängslebyxa och body i det lär förhoppningsvis bli bloggat om rätt snart).

Material: Ljuslila hjärtjersey från SoS, vit interlock till kantband och muddar från Jny, tryckknappar från Bibbis (hade ju inte fått min fina kampress ännu då denna syddes).
Mönster: Body i strl 68 från ett mönsterbyte jag gjorde förra våren med superduktiga Pajas, och sen har jag gjort några små små ändringar.



Också en liten fråga; när ni andra gör muddar till babyplagg (jag tänker på benmuddar och ärmmuddar främst) i jersey eller interlock istället för muddväv, hur mycket ändrar ni på måtten då?

7 kommentarer:

  1. Jättefin body, gillar knäppningen i ärmen den har du fått till jättefint :)

    SvaraRadera
  2. Supersöt! Måste oxå göra knäppningen i raglansömmen igen, det blir ju så snyggt!

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Både tyget och knäppningen.

    SvaraRadera
  4. Kikade runt lite och hittade till din blogg! Fina saker du syr och söt body!

    SvaraRadera
  5. Åh, så fin den blev! Härligt tyg oxå!

    SvaraRadera
  6. For en søt body! Formen ser veldig behagelig ut. Og så smart med raglanknepping, det fikk jeg lyst til å prøve også! :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...