OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

söndag 22 januari 2012

Uteset i bruna moln


Först hade jag tänkt att jag skulle sy en overall till bebisen i magen, men brist på ork och tid gjorde att det fick bli en köpeoverall istället, en vit gosig lurvig en. Men accessoarerna till den har jag sytt. Blev ett uteset (eller vad man nu ska kalla det) bestående av mössa, halsduk, vantar och tossor, i brun molnvelour och allt är fodrat med en supermjuk och härlig vit fleece.






Till mössan har jag utgått från samma mönster som jag använde till A:s dinosauriemössa, minskade ner det en hel massa storlekar så nu ligger det förhoppningsvis på strl 36. Satte i satinsnören så att man mjukt kan knyta mössan under hakan.



Till halsduken utgick jag från ett mönster ur en äldre Ottobretidning. Minsta storleken var 3månader, och den såg stor ut, så jag har minskat ner det lite och rundat till det också.



Vantarna är eget mönster. Mudd som kan användas antingen dubbelvikt eller lång (på bilden visar vantarna bägge alternativen, de är alltså helt lika) .



Tossorna är också eget mönster. Likadant här med mudd som kan vara dubbelvikt eller enkel.


Material: Brun molnvelour från Jny, vit fleece och satinsnören från SoS och vit muddväv från Mt.
Mönster: Mössa förminskat från dinomössan, halsduken från Ottobre med ett par ändringar, vantarna och tossorna egna.

Tror utesetet kan bli riktigt härligt till den vita lurviga overallen!


7 kommentarer:

  1. Setet kommer att bli jättefint till overallen! Och så gosigt för bebisen att få så mjuka, sköna kläder!

    Bebisens mormor

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Jätte härligt set, ser mjukt och gosigt ut =)

    SvaraRadera
  4. Så fint!! Jättegrattis till din växande mage :)

    SvaraRadera
  5. For et nydelig sett! Det ser skikkelig deilig ut også :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...