OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

fredag 6 januari 2012

Förkläden

A är jätteförtjust i sitt förkläde, så inför julen blev det fler förkläden sydda, (inte till A alltså utan som julklappar till några andra barn) bla dessa två till två tjejer:

(Blogger vägrar sluta vända denna bilden fel, har testat flera gånger nu, så tyvärr får ni stå ut med en irriterande felvänd bild!)

Använder alltid resår runt nacken på förklädena, så blir det lättare för barnen att själv ta av och på det över huvudet.


Material: Vaxduk från olika ställen, kantband från SoS, resår från gömmorna.
Mönster: Eget.

10 kommentarer:

  1. Vad fina...! Kanske skulle prova på att sy ett med...!

    SvaraRadera
  2. Härligt snygga och färgglada, fjärilarna är uderbara!

    SvaraRadera
  3. Å vilka fina saker du har sytt på det senaste!! Du inspirerade mig till att klippa ut förkläden till mina barn, något som jag har skjutit på i 1½ år.. (bara).. ;o))

    SvaraRadera
  4. Åh mycket fint du hunnit med sen sist jag kikade in! Vad smart med resår runt nacken på förklädet.

    SvaraRadera
  5. Förkläden är alltid bra att ha. Snygga är de dessutom!

    SvaraRadera
  6. Kjempefine! Likte godt det sommerfuglstoffet!

    SvaraRadera
  7. Superfina! Nu blev jag sugen på att testa oxå :-)

    SvaraRadera
  8. Jättesnygga! Lånade just hem en bok från biblioteket som hette något "sy i vaxduk", massa fina och inspirerande tips"!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...