OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

fredag 27 januari 2012

Vita pluppar!


När sonen var liten så hade han en ljusblå filt i ett helt underbart mjukt och gosigt material och den var full av små "pluppar" på ena sidan. Den var verkligen en storfavorit.
Så jag blev otroligt glad när jag i tidigt i höstas såg att SoS hade fått in ett tyg, en polarfleece, som påminde om denna filt. Naturvitt med massa små pluppar, och som bara skrek till mig att det ville bli en babyfilt till kommande bebisen.


Det blev inte bara en, utan två babyfiltar. Gjorde en i en lite större storlek, ungefär samma mått som A:s filt, och sen en i min vanliga filtstorlek .
Bandkantade inte som jag oftast gör med filtar, utan overlockade bara kanterna istället, tycker det passade bättre till just detta tyget.


Dock är tyget inte lika tjockt som originalfilten. Och vad gäller om det kommer att vara lika mjukt efter x antal tvättar som A:s filt är, ja det återstår att se. Men åhh så härliga filtar! Nästan så man inte kan låta bli att klappa dem när man ser dem.

10 kommentarer:

  1. Vad härligt när man hittar ett sånt tyg!!!
    Jättefina!

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt annorlunda tyg! Snyggt blev det med overlock kant med.

    SvaraRadera
  3. De ser kjempegode og myke ut! Smart å bare overlocke kantene på såpass tykt stoff. :)

    SvaraRadera
  4. Vilka mysiga! Fick hem en bit babyrosa minky igår, vet dock inte om den är från SoS.. Jag ska också göra filt, men jag kommer att fodra min med ett mönsterstickat vitt tyg.. Har velat ha en filt med "pluppar" sen min dotter var liten och min gudmors barn hade en sån filt. Dock var den för dyr, men nu så! Äntligen! Har ju bara väntat i snart 6 år!! ;o)

    SvaraRadera
  5. Så herlige babytepper! Det blir nok en fornøyd liten baby :-)

    SvaraRadera
  6. Gulliga och gosiga filtar till kommande bebis. Grattis! (el har jag läst fel...?) Hi hi! :D

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...