OYB - Oh Yeah Baby är en blogg om sömnad. Jag syr framförallt barnkläder och då främst till mina tre egna barn. Ibland smyger sig lite annat pyssel in.

torsdag 5 januari 2012

Ytterliggare ett bilsätesskydd


När min mamma och pappa fick se bilsätesskyddet som jag sytt till en av våra bilar så ville de gärna också ha ett. Tillsammans med A fick de själva välja vaxduk. Måtten fick ändras/anpassas efter deras bil, men eftersom den är i princip lika med våran andra bil så har jag nu korrekta mått till den också så det lär gå fort att sy ett till den sen också.
Även denna fick en ficka att lägga saker i, tex vantar eller en liten bok, och resår högst upp som gör den lätt att trä över bilens nackskydd.
Fångar upp grus, lera, vatten (och snö-när den nu lär hitta oss här nere i söder...) så bilsätena hålls rena, jag syr även på en "flik" till sätet bredvid på den sida som A klättrar in i bilen på, så att även det sätet är rent och tillåter någon annan att sätta sig där (man viker/rullar bara ihop skyddet mot bilstolen).




Material: Vaxduk från Rusta, kantband från SoS, resår från gömmorna.
Mönster: Eget, men som anpassas efter bilmodell.

4 kommentarer:

  1. Liker de bilsetebeskytterene (vet egentlig ikke helt hva det heter på norsk..!) dine :-)
    Hva bruker du til kanting på voksduk? Har aldri sydd med det før...

    SvaraRadera
  2. Eli: Jag använder vanlig bomullssnedslå (köper på Stoff och Stil och från Bibbis) till kantband på vaxdukar, är det bästa.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar! Orden värmer så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...